Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 18 april 2007

Pärlor kastar man för svinen säges det men mina blir i facken i stället

Av Filifjonkan - 18 april 2007 11:41

Sorgligt är det kan man tycka ahh det var att ta i men jag drabbades också av pärlvågen för ett år sedan ungefär. Införskaffades det som behövdes. Pärlor i alla dess former. Fanns hur fina som helst stora och små färgade med och mönstrade. Jag gjorde ett flertal hängen till fönster och öron sen tappades lusten någonstans och jag har inte hittat den ännu men å andra sidan har jag inte letat efter den heller. Har lite olika tänger med till detta. Så här ser min pärllåda ut just nu och kommer att göra bra länge om inte lusten kommer fladdrandes, Avvaktar tills dess.


 
 
Millis

Millis

18 april 2007 13:23

Pärlor ja, jag fotade faktiskt mina igår och har skrivit om det i bloggen. Jag har hittat tillbaka till pärllusten igen och har hur många idéer som helst om vad jag vill göra.

http://millis.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

18 april 2007 14:39

Vilken ordning, min mor gör mycket fint av pärlor, smycken och annat.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

18 april 2007 14:59

Tänk så mycket man har startat med som aldrig har blivit färdigt!!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

coz

18 april 2007 15:47

De där turkosa är härliga!
Jag har flera tusen pärlor.
Är de till salu?
coz

 
Ingen bild

Filifjonkan

18 april 2007 17:05

Millis vad kul skall titta in hos dig om en stund då.
Hannele:ordning och ordning det är en fiskelåda egentligen. men tyckte den var bra till pärlorna har en till fast något mindre
GerdaThyra: Ja åtminstone hos Filifjonkan men det tror jag inte hos dig för du har så himla mycket vackert så det är en fröjd att hälsa på hos dig

 
Ingen bild

Filifjonkan

18 april 2007 17:07

Coz sorry,,,skall försöka leta lusten någonstans den finns nog i nåt hörn. Jag tror dig ang tusentals pärlor tänker på en del tavlor du gjort (gillar jag) som är fulla av pärlor i alla färger,,,:)

 
Hannele

Hannele

18 april 2007 21:14

Fiskelådor är ju helt perfekta, genpmskinligt lock och allt.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

18 april 2007 21:26

Hannele ja de är det faktiskt perfekta till sånt man ser lite vad man har men man kan ha mycket i dem må du tro tx karameller i olika sorter,,fnissar,,,knappar 10kronor och 5 kronor och 50öringar och frimärken eller sina smycken eller sina små skatter.. vet en dam i paradiset som har en vattenkannebrosch som skulle kunna få plats i en sån fnisss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards