Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 25 april 2007

Min mormors kryddburkar som min mor har på hyllan är det här.

Av Filifjonkan - 25 april 2007 14:48

De påminner om de som vi sett runt på bloggarna det är färgerna på frukterna som varierar en aning. Men det är lustigt att man är så förtjust i sådana.Det är ju nostalgi med i spelet med sådana man ärvt förstås och det gör ju sitt till. Men det gamla är ofta väldigt arbetat med tanke på mönstren.

 
 
helga

helga

25 april 2007 15:09

Åh, vilka fina! Jag tycker också om antikviteter och samlar bl. a på Blå Elds kaffeservis.

http://helga1.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

25 april 2007 15:51

Fina, för mrj är inte nostalgi heller,
för ingen hade såna, när jag var barn ;)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

25 april 2007 15:52

Fina, för mej är inte nostalgi heller,
för ingen hade såna, när jag var barn ;)
Deutan lock har jag slevar i.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

dsorfi

25 april 2007 16:56

Så fina de är,man blir nostalgisk.

 
Ingen bild

Filifjonkan

25 april 2007 17:13

Helga: åhh Blå eld är vacker servis.
Hannele: Aha hade ni inte sådant kanske olika då.
Dzorfi: Ja det blir man De var Margits.

 
Hannele

Hannele

25 april 2007 18:11

(Varken min mormor eller farmor hade något eget hem... svårt att förklara, de bodde på "undantag" hos sina barn, fast inte riktigt, inneboende också, dessutom minns jag inte riktigt, hur det är i grannlandet. Så något arvegods har jag inte, men har skaffat mej lite själv)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Millis

Millis

25 april 2007 18:21

Jättevackra!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

25 april 2007 19:12

Hannele: Här boddes det med på undantag hos barnen på gårdarna eller de var torpare,,eller backstugesittare gjorde dagsverken åt storbonden.Ja arvegods kan man skaffa sig själv för då blir det sådant man tycker om alldeles själv
Millis : Tack för det.

 
Hannele

Hannele

25 april 2007 21:53

Det var inget sånt undantag, de var väl en säng hos barnen..

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards