Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 20 januari 2007

Det snöar i Småland med.

Av Filifjonkan - 20 januari 2007 14:12

Ahh,,,äntligen får vi lite snö. Vita flingor singlar vackert ner mot marken det blir vitt och ser rent och nystädat ut nu äntligen.Man ser hela tomten när det blir mörkt ända bort till skogskanten. Man kan se rådjuren tassa runt och sniffa på kvarvarande torra växter. De brukar äta nattmål på dem Stackars dem låter inget gott alls. Nåväl skall pallra mig ut och sätta i motorvärmarkontakten i bilen så kan jag bara stoppa i strömmens del sen när jag skall iväg, Har den kabeln på bron under tak. Har en kupevärmare i bilen med står på en plåtbricka den frostar av bilen på 10 minuter runt om.Skönt slippa skrapa räcker med att använda piasavakvasten på all snö som ligger som ett extra chassi på bilen. Snöspadarna tog jag fram igår står i hörnet lätta att nå från farstubron. Man måste tänka lite längre än näsan räcker. Första året man bodde i hus hade man inte ens en snöspade (länge sedan detta) då "oj man kanske skulle köpa en" iväg till affrären där alla spadar var slut. Då lärde man sig. Sen har det funnits både snöslunga borstar snöslodor och rejäla spadar. En mindre i bilen med en mindre kvast finns alltid. Har haft skolungar som skottat åt mig mot en guldpeng. Nu har vi det så bra i vår kommun så vi har ett skottargäng bara att ringa och anmäla sig så kommer de någon gång under dagen De börjar gata för gata med listor,men det har hänt att jag fått ringa återbud till vår Vårdcentral pga snövallar som jag inte kunnat öppna själv . Men kommunens snöätare (läs snöslunga) kommer ju men inte när man skall iväg. Men de vet hur det är på landet. Så man får försöka hålla sig till de öppnat vallarna (fastande alltså). Brukar gå bra och stickas är de bra på våra tjejer.

 
 
Ingen bild

dsorfi

20 januari 2007 23:01

Här i uppland snöar det för fullt nu.

 
Hannele

Hannele

20 januari 2007 23:16

Det var då det, nu regnar det..

http://hannelesparadis.blogspot.com/search?q=chris

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards