Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 22 januari 2007

Pedofil greps – i simhallen i Norrköping....ingen kul läsning

Av Filifjonkan - 22 januari 2007 08:18

Här i badhuset grips den misstänkte pedofilen av polis. I förhör i går erkände han sexuellt ofredande av två barn.43-åringen erkände att han tafsat på pojkarMen det är ju rent för jäkligt sjuka typer..i simhallen med .Tur att badvakten var observant nu får man ju hoppas att den gossen är portförbjuden från simhallen.Ja portad från alla simhallar tycker man men det går antagligen inte att genomföra. "Det är ytterst sällan någonting av det här slaget sker på badhuset." säger polisen då händer det tydligen emellanåt i alla fall.Man undrar om det är vanligare med pedofiler numera eller om det var lika mycket förr fast det inte talades om det? Man undrar om det finns någon form av statistik i landet på dessa människor. Skulle vara intressant att veta.Det verkar ju som det går "mode" i vissa sjukor ex gå in i väggen fanns inte förr. Det hette något annat då. Pedofili talades knappt om, man varnades för "fula gubbar" och det fanns blottare minns jag.Nu har det kommit fram i ljuset och det är ju bra alla måste bli mer medvetna om detta problem.Först då kan man skydda de små barnen bättre.Vilken värd vi lever i numera

 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

22 januari 2007 08:36

Ja visst är det ruggigt! Mina tvillingar har precis börjat få gå till badhuset och simma själva nu vinter, så oron finns ju där... Men man kan ju inte "skrämma livet ur barnen" heller, dom måste ju få leva ett normalt liv, även om vissa människor runt omkring verkar bli mer och mer frustrerade och galna...Det är bara att hoppas att ungarna själva är så pass uppmärksamma på sin egen känsla, över när situationer och personer "känns fel"...

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Flirtiga Fröken

Flirtiga Fröken

22 januari 2007 08:47

Jag tror inte ett smack på polisens yttrand om att det ytterst sällan händer något sådant på badhusen. Kommer själv ihåg hur det var när man var ca 15 år och åkte till badhuset. Det var visserligen i Malmö och längesen, men redan då fanns det gott om killar som trodde att det var ok att taffsa och känna efter. *ryser vid tanken*
Jag tror att det händer oftare än vad polisen tror, men att det väldigt sällan anmäls. På sin höjd säger folk till badvakter, men de lyser ibland med sin frånvaro i våra badhus runtom i landet, och då blir det lite svårt att säga till att det är någon som är äcklig.

Det var dock trevligt att läsa att denna badvakt var observant så att pojkarna själva slapp säga till.

Ja, tyvärr måste jag hålla med dig om att det är en ganska sjuk värld vi lever i. Jag önskar verkligen att det inte var så.

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

22 januari 2007 10:14

Ja Gerda Thyra barn känner ofta om det är fel men tror du de säger något då?En del av dem kanske,,Flirtiga Fröken hu ja det fanns förr med kan jag tänka mig var med om en sådan grej själv fast var vuxen men jag tvärvände mig om och utdelade en rejäl blöt örfil mitt i flinet Den satt bra röd kindnäsa där. Herrn gick upp ur bassängen ganska kvickt... fnissar. Men jag var ju vuxen men som sagt obehagligt för barnenOcj ja världen är sjuk kroniskt verkar det deessutom! :(

 
Ingen bild

ulm

22 januari 2007 11:01

Bunta hop och slå ihjäl dem, bara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards