Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 22 januari 2007

Besvärliga händer och fingrar..Eller vådan av att läsa Lotta på Bråkmakargatan i unga år.

Av Filifjonkan - 22 januari 2007 17:56

Som jag sa så har jag varit rökare mitt"ärkenöt."..och det straffar sig som jag också sagt men då sa jag bara halva sanningen. Jag ljuger inte således men säger inte allt tar det portionsvis liksom snusaren gör! Nu är det så att händerna bråkar. Särskilt den högra som jag använder musen till. Fingrarna blir som isbitar (dålig cirkulation i dem)jag viftar och masserar inget hjälper. Men kom på för ett år sedan att jag hade så bra trädgårdsvantar i ren och mjuk bomull med noppror inuti handen så man håller i grejorna. På med dem men gick inte att skriva med vantarna! Vad göra.? Jo fram med saxen och kapa fingertopparna på vantarna så går det riktigt bra att skriva. Men det ser aningens konstigt ut att mitt i smällheta sommaren sitter Filifjonkan med vantar på sina händer. Men det håller dem halvljumna i alla fall. ref till bilderna så tjusigt det är, detta är nog par nr 4 jag har nött ut. Har ett par beiga som ligger o väntar. De är väldigt bra pris på dem kostar 9 kronor paret. Sånt kan man bli glad för när man går hem och klipper sönder dem direkt! Man är värre än Lotta på Bråkmakargatan som klippte armarna av sin jumpers!

 
 
Hannele

Hannele

22 januari 2007 21:21

Nu kan du blåsa även saxofon ute i dom vantarna :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

22 januari 2007 21:37

Skrattar gott här. ja det har jag inte tänkt på men du har rätt.. :)

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

22 januari 2007 22:11

Jobbigt att ha dålig cirkulation i händerna .. Men bra med torgvantar vetja!
Vet du att såna fick vi utdelade till oss en gång, när jag arbetade på ett stort bibliotek i gamla kyliga läsesalar ...
Men dom vantarna var det redan hål i. Roligare att få klippa hålen själv förstås!! ;-)

http://frufundersam.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards