Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 24 januari 2007

Här fick man främmande på kaffe oväntat

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 13:25

Det knackade på dörren för några timmar sedan och det var en väninna som man inte träffar så där ofta för hon bor inte i samma by det är en bit emellan oss. Men hon hade ärenden till vår by så vi fick oss en trevlig pratstund.Hon var lite frustrerad för hon hade köri stann i skogen för snöns skull. Mitt i en uppförsbacke och smalt, med stenar mitt i då kan det gå på tok. Tur nog hade hon sin spade och sand med sig i bilen så efter en stunds harvande i snön så tog hon sig därifrån. Det var lite otäckt sa hon för det hängde granar lite snett som inte lagt sig helt och vinden ruskade i dem så hon var riktigt orolig att de skulle rasa över henne men det gick bra. Hennes make skulle köra henne till mötes med traktorn så de bestämde tid. Hon ringde nyss. Hemma välbehållen.Tur det.Här får tjejerna vara tuffa på skogen i bland.

 
 
marie

marie

24 januari 2007 14:44

Sitter vid datorn och snurrar runt. Tittar in och vinkar till dig och tackar för kaffestunderna. Skönt att Fjonkan tar hand om kaffekokningen när Alma risar ihop!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 januari 2007 15:05

Hej Marie trevligt att se dig igen! Du repar dig skall du se ge dig lite tid bara Time out för sonen låter som ni behöver det.Pölsa i skallen,,ja kära du kan förstå din frustration. Ja kaffekokningen fixar vi och mackorna till automaten med men du gjorde så goda ju så nu gnälls det här att de är tråkiga,,,kan du förstå! Himlar med ögenen..Har en bekännelse, kastade en kudde på Fru Fundersam i huvet i går,, å andra sidan fick jag en mitt i nian idag när jag var in till henne så passa dig när du går över..:))

 
Ingen bild

marie

24 januari 2007 18:29

Jag har frågat om jag får vara med på erat kuddkrig!

 
Ingen bild

Filifjonkan

24 januari 2007 18:37

Klart du får bäst att du sätter på hjälm har för mig du lätt får migrän annars, Hmm får väl kasta bomullsbollar på dig då! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards