Filifjonkans värld

Alla inlägg den 24 januari 2007

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 09:26

Blev tvungen att ringa till vårdcentralen här.Pillren slut av den ena sorten.Man knappar in sitt rikt och telenr rösten säger ett klockslag när de ringer upp mig. 4 minuter senare på utsatt tid så ringer de. Jag drar mitt ärende blablablabla,,,hon säger ok det löser vi Hämtas på apoteket.Till saken hör att jag är stamkund hos vårdcentralen sen många år så de "kan mig"Så har det alltid varit i vår byhåla. En underbar central. Snälla rara tjejer och likaså mänskliga läkare som lyssnar på vad man säger. Hör så mycket klagomål utifrån landet om sjukvården så jag tycker man kan ge beröm med när de skall ha det.Så en guldstjärna till vår Vårdcentral från glad Filifjonka.

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 07:11

Filifjonkan satte sig ju och drack sitt morgonkaffe men kände sig plötsligt lite hungrig. Breder sig en smörgås med 2 tomatskivor på. Sätter på radion och lyssnar på lokala nyheterna samtidigt som en tugga tas på smörgåsen. Så var det klippt. Hjärnkontorets impulser når aldrig fram till rätt strupe utan tuggan landar i luftstrupen på tvären. Ajaja luftintaget stryps hastigt och lustigt. Man hostar väser försöker kräkas upp den. Får den en liten bit för när man tänkte att nu är det kört de hittar mig vid kökdbordet sen stel o kall så går det att få in lite grann luft ryckigt. Lugnar ner mig och påbörjar ett hulkande och den kommer äntligen loss. Passsagen är fri.Men nu har Filifjonkan ont i sina bröstmuskler samt revben som jag dunkade på för att hjälpa lös eländet och nu är man ju i det stadiet att man nästan funderar på att bli anorektiker.Törs fasen äta något efter denna historia.Har blodsmak i munnen för jag har nog hostat sönder slemhinnorna eller nåt men det går över . Pust,,så nu är man vaken i alla fall!

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 05:17

Dagens pussel är 67 bitars vacker vinterbild i Bavaria. Har någon lust att koppla av en liten stund så varsågoda.

Av Filifjonkan - 24 januari 2007 04:57

Säng du ljuva tingest varm och god mjuk du famnar mig särskilt mycket om morgonen.Säger" stanna här bli kvar hos mig i goa värmen". Man för en själslig strid mellan gott och ont . Gå upp ..nej stanna kvar.Innerst inne vet man vem som vinner men man försöker i alla fall.Av med täcket,,,brr man ångrar sig genast kall sovrumsluft stryker sig över en. Trevar efter morgonrocken och trär fötterna i tofflorna som känns kyliga direkt. Man är redo att ta sina första stapplande steg denna onsdag. "Till köket" lyder stridsropet "framåt framåt"...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards