Filifjonkans värld

Alla inlägg den 14 augusti 2006

Av Filifjonkan - 14 augusti 2006 21:03

Måndagen sitter av för natten,,Ställer in sig i spiltan samt kollar att det finns havre till nattmackan.Sparkar bakut mot väggen så natten hastigt vaknar och gnäggar..du skall göra dittlopp nu jag har sprungit klart för idag,, upp med dig latmask....Natten river åt sig det svarta hästtäcket får brått och galopperar ut .Godnatt Sverige vilken spilta ni än sover i.

Av Filifjonkan - 14 augusti 2006 09:04

Näe inte där men i Göteborgdet var dessa idrottsstjärnor som bestod oss med eländesnyheter delvis...Ja att Patrik Sjöberg var igång med knark till o från det var ju allmänt känt sen tidigare med Sven Nylander,,,Filifjonkan slår sig för pannan och kräks i byrålådan,,,,Alltså bara huuuuuuuur kan en sådan gosse som arbetar öppet för en ren och dopingfri sport vara så herrans korkad??? Har hackspettarna varit på honom eller? Han kan ju se sig om efter nytt jobb då om någon vill ha en sådan opålitlig herre. Det värsta är ju att han skämmer inte bara ut sig själv utan sporten ,stjärnstatusen och sist men inte minst Sverige som skall gälla för att var så rena vad gäller doping och knark!Sorgligt när man tappar tilltron till denna person som förefallit vara så genombra. Man kan ju glömma allt han sagt o gjort då ,för gud vet vad den gossen sysslat med för övrigt under åren? Sen att en nybörjarkille inom löpningen är lika pantad det får man kanske härröra till att han förleddes eller bländades av stjärnorna...men de kan anse sig ha en slocknad glans de inblandade åtminstone hos Filifjonkan.

Av Filifjonkan - 14 augusti 2006 08:30

Tjejen i Norrköping ¨som bor med hundar och katter och diverse andra suspekta djursom är utomhus i alla fall. Hon skriver godnattmail till mig och jag skriver godnatt tillbaka.Detta är inte från igår utan några dagar tillbaks.Varåsogoda : Säger natti natt. Hundarna har fått både mat och rena sängar att ligga i även den jag tvättade idag, min tvättmaskin tumlar med 1600 varv/minuten.I går när dom skulle sova så voffade dom, hörde den där otäcka "mördarkaninen" så jag fick gå upp och slå igång deras radio som döljer småljuden när ventilen är öppen. Det är inte mitt fel att Kajsa "bara" ordnade brons, utan journalisterna och reportrarna som pratade som om det bara var att gå in och hämta guldet.Jag tittade inte, jag hatar reportrar som tar ut segrar innan mål, det gällde även när Carro sprang dom kan ju ramla och bryta ett ben eller vad som helst. Fnissar åt ditt nattmail, satte Du dig på knappen på mr Facett....asgarv.Hur ska jag nu kunna sova. Här är det 19,6 ute och 25 inne och den lille har kattfnatt, flyttade undan honom från toadörren och då försvarar han sig,,,nu håller han på att brottas med Chappe och fortsätter att packa utställningsväskan nu med sig själv tillsammans med en ny mus, mamma Ping uppskattar inte att väskan rör sig.Nu måste jag lägga mig dom här kan man ju inte umgås med, dom är knäppa. Natti Natti så hörs Vi i morgon om Gud och åskar(läs åskan) vill

Av Filifjonkan - 14 augusti 2006 04:22

Det är måndag morgon och mitt huvud känns så tungt,,jo jag sa det är mååååndag morgonJa jösses en orörd måndag vad skall den då bjuda på. Skallebank har jag konstateratsömnen har inte varit så god, Har befunnit mig i drömmarnas rike.Inte nåt roligt ställe snarare ett riktigt besvärligt ett.Att springa runt i alla hus och leta efter en toalett och inte hitta någon,,inte så angenämnt precis,,Men man blev ju desto gladare när man vaknade och hittade till sin egen.Lugnet återställt efter det men knepigt att somna om.Skall försöka göra lite nytta idag kanske rent av damma! Har "änglatofflor" på alla mina prydnadsgrejor inte så snyggt heller, men himlen faller inte ner för det.Bäst att sätta igång. Hörs senare om man överlever dagen då. Sinnen är som fallskärmar!De fungerar bara när de är öppna.

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Skapa flashcards