Filifjonkans värld

Alla inlägg den 9 augusti 2006

Av Filifjonkan - 9 augusti 2006 21:56

Jobbig dag...varm och solig tar aldrig slut. Fått ett jättefint tårtkort idag som ni ser på bloggen längre ner nu.Kollat på höjdhoppet gudars spännande som bara den ...men nu är det kört.Trevlig underhållning men brons får Stefan vara nöjd med.Nu skall Filifjonkan borsta tänderna och "ta ur batterierna" samt släcka lampan och sussa.Godnatt Sverige var ni än är.Diktum faktum

Av Filifjonkan - 9 augusti 2006 15:47

Jag tror jag fått spader,,,kolla bilden och se hur det syns ett elefanthuvud på dessa muskelvidunder till karlar,,,fyllde i med svart streck lite så ni ser vad jag menar. Aldrig tänkt på det förut men nu är en vacker bringa förstörd för Filifjonkans ögon suckar,,, bilden lånad ur ab

Av Filifjonkan - 9 augusti 2006 15:34

Här ska ni så så fint kort Fjonkan fick från sin syster,,,kortet är en hel tårtasom ser helt förförisk utNågon som vill ha en bit,,,men det blir bara en liiiiten smakbit då för Filifjonkan skall sätta sig i garderoben och äta tårta :)Nej då ingen panik,,,retas bara tar en bit till kaffet när det är friidrott och eller höjdhoppen på tv..Syster min om du är inne här och läser så ta dig en bit och tack från glad Filifjonka.

Av Filifjonkan - 9 augusti 2006 09:31

Det känns obehagligt..ja det är ju fall nr 4 som fått Kolera. En gammal man med bensår badar på Gotland! Jadå det går rätt i såren förstås och nu är det så dags att vara efterklok.Kan inte folk begripa då att man inte skall bada med någon form av sår eftersom den bacillen finns i alla vatten i olika former.. http://www.smittskyddsinstitutet.se/ läs på denna länk där får man veta om allt sånt. Bra att ha i sin dator. Särskilt om man har barn med eksem som är sönderkliade tx.Sverige skall inte ha några Koleraepidemier tack.

Av Filifjonkan - 9 augusti 2006 03:49

En trevlig tjej i Norrköpingstrakten som givit sitt benägna tillstånd till publiceringen!Varsågoda och läs hennes uppiggande morgonmail till Filifjonkan.Godmorgon Godmorgon hör fåglarna sjunga! Här är det 15,7 klarblå himmel, pillren ligger i maggen tillsammans med en kopp svart. Ping (läs honkatt Ragdoll mor till mattes lille gris) har fått kelknäpp hon har väckt mig flera gånger i natt genom att lägga sig och spinna i mitt ansikte.Jag är osams med henne av flera anledningar, dels nattkeligheten men värst hennes uppförande nu på morgonen,,,,,,,,hon luktade på min lilla söta fot och hoppade en halvmeter bakåt och såg ut som den bet henne.....Det vore en sak om jag var med fötter som en bekant, men det är jag inte och har aldrig haft stinkande fötter. Mattes stora gosse har gått till jobbet, så han kommer väl in och vill ha sin lunch om någon timme. (läs Chappe svart katt perser/skogskatt jagar traktens skogsmöss)Ta det lugnt idag och tänk på blodtrycket när Du idrottar. Mattes lilla gris (läs tonårig ragdollsgosse katt) tyckte det var dags att pallra sig ur sängen 06:45 då väckte han mig genom att spinna i min nacke så det dånade, sen har det varit fullt race på honom, nu ligger han och gör sig vacker på tröskeln. Hundarna tog sovmorgon som Du förstår, jag väckte dom å så skönt att få göra det någon gång. Nu ka jag ut i köket och göra mig en macka innan långnäsorna(Läs collies) ska få sin frukost.Slut gästskrivare.''''''''''''''''''''''''''''Trevl
iga morgonmail man får .Onödig info: Damen i fråga köpte sig en "bolibompadrake! igår såsom bilprydnad.Men det är en annan historia som kommer Norrköpingsborna till del vad det lider..

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards