Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 3 januari 2007

Är på fötterna igen har kronsovit en timme gott och väl, var behövligt.

Av Filifjonkan - 3 januari 2007 18:19

Fick tag på en länk med ordspråk tidigare idag och blev ganska så full i skratt där stod det" En läkare kan begrava sina misstag, men en arkitekt kan bara råda sina kunder att odla vildvin"(.Frank Lloyd Wright) När jag köpte det här huset så var hela husets ena gavel och halva trädgården full med vildvin,,Kan ju ha sina orsaker då.Det tänkte man inte på. men ja en läkare har det ju bra då det ser man klart här,,,fnissar näe men man kan ju skoja om det i alla fall. Jaha laga lite middag nu är det dags för och lägga lite fint plåster på stortån..!

 
 
Ingen bild

leonardo

3 januari 2007 19:59

Jag skrattade själv åt detta skämt om läkare och arkitekter tidigare, men saker och ting förändras. Även om jag inte har gjort något fel, så gråter ingen mer än jag när patienterna går hädan. Inte så mycket för patientens skull, men väl för de efterlevandes som sällan är mogna för detta steg. Många svårt sjuka håller sig kvar i livet (med allt det lidande som det innebär) enbart därför att deras anhöriga inte är redo att hantera deras död. Inte heller gråter jag för att jag misslyckats att hålla patienten vid liv - det går inte i det oändliga - men väl över att jag har begränsningar som jag skulle vilja utöka. Det handlar mest om min egen otillräcklighet som människa.
Det lät väldigt allvarligt, men det jag vill ha sagt är: döden är en underbar del av livet! Vi bör öva oss i att välkomna döden så att vi är redo när vi möter den, oavsett om det är vi själva som dör eller våra närmaste.

I övrigt - grattis till tillökningen!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

3 januari 2007 20:29

Hm,, Hej Leonardo. Menade ju inte detta som något slags påhopp på er yrkeskår alls utan jag förstår verkligen ditt inlägg.Har själv haft en sagolikt husläkare som hållit ihop hela mig och nu är han själv svårt sjuk.Håller med dig om att vi bör öva på att ta emot döden men den kommer aldrig lämpligt eller på rätt tid den kommer när man minst anar det det är det svåra.Sen att den även drabbar en läkare det finns inte i ens tankegångar. Doktorn skall inte vara sjuk han skall vara den friske Alltid. Man har den inställning. Men så när det inträffar så inser man verkligheten.Så ta inte åt dig på något vis utan håll dig frisk är du snäll!Ha en bra dag med dig.

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards