Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 20 januari 2007

Proppmätt Filifjonka skall kolla en stund på tv.

Av Filifjonkan - 20 januari 2007 18:03

Soppan var god känner mig som en purjolök hela jag eller kanske mer som en morot. Varm är jag också men lade inte fötterna i den men borde gjort det men fick sätta på fårskinnstofflorna det gjorde susen. Lite tågympa var också bra.Det fullständigt vräker ner snö ännu vackert är det och så ljust. Ser min hela tomt nu fast det är mörkt som i en sotig skorsten. Hm kom att tänka på sotaren det är dags att han kommer och checkar av skorstenen igen. Var ju här i våras.Skall inte vara några problem men säker kan man inte vara.Har ju nät över för kajorna och tak över den för regn och snö men det kan trilla ner en o annan fågelunge modell mes.Getingar har en viss förkärlek för skorstenar särskilt de som inte eldar med ved eller pellets. Det är inte roligt med sådana där. Får ringa sotaren och se när han tänker komma.

 
 
marie

marie

20 januari 2007 18:54

Laga lite mer soppa nästa gång. Tror det är ett bra fotbad och bra mot förhårdnader!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dsorfi

20 januari 2007 23:04

Hihi,alma är rolig hon,dsorfi undrar vad det är för fel på vanliga fotbad?

 
Hannele

Hannele

20 januari 2007 23:15

Jag blev bjuden på rysk rödbetssoppa, gôrgott :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards