Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2006

Upprörd och ilsken igen

Av Filifjonkan - 7 augusti 2006 10:47

Råkar läsa tidningen och vad får man se då?Joo nu har det lossnat nåt på en karusell högt uppe i luften så den arma flickan slängs handlöst ur och blir hängandes. Hon lyckas klamra sig fast i grejorna TROTS ATT hon brutit vristerna mot något i den krängande farten. Detta hände i Virserum på deras årliga marknad.Det heter att det är kontroll på dessa karuseller.Men det ifrågasätter jag verkligen. Så rostiga och gnissliga grejor från tidigt 1400tal som dessa kringresandes tivolis drar fram med.Man ser ju på deras fordon redan att de är något de plockat ihop på närmsta bilskrot.Toppen var när jag en sommar ser hur de krökt en dragstång till ett halvt Sså står de och bankar ut den hjälpligt och KÖR VIDARE.....det är dagens sanning.Det är förbjudet att banka ut krökt dragstång. Den skall ovillkorligen bytas.Undra på sen att deras karuseller nästan tar ihjäl folk.Samtidigt begriper jag inte hur korkade Svenskar måste vara. Hur kan man komma på iden bara att klättra upp o sätta sig i en sådan karusell som ser ut som den borde tagits ur verksamheten för minst 50 år sedan!? Gäller alla deras åkdon faktiskt. Svenskarna tror sig vara så omhuldade och kontrollerade av allt så de ifrågasätter inget längre själva. Det är dags för det nu . Har hänt lite för många sådana incidenter sista tiden tycker jag mig se i tidningarna.

 
 
Ingen bild

dsorfi

7 augusti 2006 12:50

Håller med fullständigt,har varit många olyckor i sommar på olika tivolin.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards