Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2006

Tisdag snälla bjud oss en solfri dag

Av Filifjonkan - 8 augusti 2006 07:43

Augusti,,,en bra månad den kan inte bli som Juli i alla fall.(tack o lov)Hösten knackar på lite grann ser att björkarna släpper blad och körsbärsträdet med.. fåglarna är tysta de som är kvar ännu,,,tror en del har packat klart nu o påbörjat sin färd till sina andra uppehållsplatser tills det är dags att återkomma. Filifjonkan tycker inte om att "våra" småfåglar som sjunger så fint för oss på våren nu skall sjunga för andra människor "långtbortistan". Suckar,,,,bara det att de människorna tycker likadant om sina fåglar...alltså olösligt problem bara att acceptera moder naturs ideer. Kanske är det bra.Man hinner inte tröttna på dem och de på oss.Kanske skall vi alla flyga söderut och dimpa ner i annan familj och sen återkomma till denna familj vi finns i.Jamen det här är ju något man kanske får ta och fundera på eller???FnissarBloggservern nere sen 23tiden i måndags o nu är kl 04 och Filifjonkan vaken igen och kollar men ingen tur .Mina bekanta mailar mig och frågar om jag vet om det,,,suckar, Svaret är ja. Tror den varit överbelastad såg det var mycket folk inne på måndagkvällen men vi får se när de lagat den!.

 
 
Ingen bild

nattugglan

8 augusti 2006 08:24

kl 04???
När kliver du upp egentligen???

 
Filifjonkan sa

Filifjonkan sa

8 augusti 2006 12:59

Skrattar..jag den här tiden,, somnar kanske vid 24 och 4 timmar är rätt skapligt. Varmt i rummet med men kan somna om någon timme på morgonkvisten.
Är du nöjd med svaret nattugglan?

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

marie

8 augusti 2006 13:25

Värmen gör att jag vaknar och går upp 07.00 . Tycker det är pest, glad att jag sover 04!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards