Filifjonkans värld

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2006

Idag bjuder Filifjonkan på en gästskrivare.

Av Filifjonkan - 9 augusti 2006 03:49

En trevlig tjej i Norrköpingstrakten som givit sitt benägna tillstånd till publiceringen!Varsågoda och läs hennes uppiggande morgonmail till Filifjonkan.Godmorgon Godmorgon hör fåglarna sjunga! Här är det 15,7 klarblå himmel, pillren ligger i maggen tillsammans med en kopp svart. Ping (läs honkatt Ragdoll mor till mattes lille gris) har fått kelknäpp hon har väckt mig flera gånger i natt genom att lägga sig och spinna i mitt ansikte.Jag är osams med henne av flera anledningar, dels nattkeligheten men värst hennes uppförande nu på morgonen,,,,,,,,hon luktade på min lilla söta fot och hoppade en halvmeter bakåt och såg ut som den bet henne.....Det vore en sak om jag var med fötter som en bekant, men det är jag inte och har aldrig haft stinkande fötter. Mattes stora gosse har gått till jobbet, så han kommer väl in och vill ha sin lunch om någon timme. (läs Chappe svart katt perser/skogskatt jagar traktens skogsmöss)Ta det lugnt idag och tänk på blodtrycket när Du idrottar. Mattes lilla gris (läs tonårig ragdollsgosse katt) tyckte det var dags att pallra sig ur sängen 06:45 då väckte han mig genom att spinna i min nacke så det dånade, sen har det varit fullt race på honom, nu ligger han och gör sig vacker på tröskeln. Hundarna tog sovmorgon som Du förstår, jag väckte dom å så skönt att få göra det någon gång. Nu ka jag ut i köket och göra mig en macka innan långnäsorna(Läs collies) ska få sin frukost.Slut gästskrivare.''''''''''''''''''''''''''''Trevl
iga morgonmail man får .Onödig info: Damen i fråga köpte sig en "bolibompadrake! igår såsom bilprydnad.Men det är en annan historia som kommer Norrköpingsborna till del vad det lider..

 
 
Ingen bild

dsorfi

9 augusti 2006 19:05

Härlig nattsömn vissa har,hos dsorfi förekommer inte såna dumheter här är djuren uppfostrade,hehe.Vackra är de små marodörerna alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filifjonkan - 23 december 2014 13:15

Filifjonkan kommer inte göra fler inlägg i sin blogg. Hon lämnade oss den 20:e i stillhet i sömnen i sitt hem.   Hon hade velat att ni fick veta det. Hon brydde sig om sin blogg när kraften fanns. Vila i frid mamma. ...

Av Filifjonkan - 6 mars 2014 23:10


Filifjonkans armar och handleder har sådana problem med lederna så just nu kan jag inte hålla på att rita och skriva så här måste läka det om det går mycket som får vara just nu så ha det bra allihop återkommer om det går framöver. ...

Presentation

Tid

Våren kommer snart

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Änglar

 

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

8 besvarade frågor

Länkar

Topplistan

Blogg Topplista

PingFrisim

Pinga Frisim

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards